"Jde o dokončení integrace Karosy do koncernu Iveco," řekl po skončení hromady generální ředitel Karosy Rudolf Černý. Černý odchází od ledna do důchodu a na jeho místo nastoupí dosavadní šéf konstrukce a vývoje Daniel Patka.
Po změně názvu firmy nepřežije dlouho ani značka Karosa. "Až skončí v lednu až únoru výroba autobusů řady 900 do Ruska, bude všechno vyráběno pod značkou Irisbus-Iveco," uvedl Černý. Ostatní vozidla se už nyní vyrábí pod touto značkou.
Vysokomýtský podnik letos očekává, že prodá rekordní počet vozidel. Karosa plánuje prodat přes 2300 autobusů oproti loňským 1883 kusům. Z toho 80 procent putuje do zahraničí. "Růst je dán zájmem zejména ve Francii, v Itálii a ostatních zemích západní Evropy," uvedl Černý.
Firmu od roku 1993 vlastnil francouzský Renault, který autobusové aktivity v roce 1999 sloučil s italskou firmou Iveco do holdingu Irisbus. V roce 2002 Renault Irisbus akcionářsky opustil a vládu nad Karosou získalo Iveco. Karosa zaměstnává kolem 1630 pracovníků.