Například prodejnám Hypernova v průměru vzrostla víkendová tržba proti běžnému období zhruba o 40 procent, řekla Kateřina Pecinová, mluvčí společnosti Ahold, která tyto obchody provozuje. Projevil se větší příliv zákazníků a i nárůst průměrného nákupu, podotkla. Lidé hodně kupovali například hračky a bílou elektroniku a proti minulému víkendu se zvedl i zájem o potraviny, mezi nimiž šly dobře na odbyt třeba suroviny na pečení, ale i luxusnější pití na sváteční stůl.
"Návštěvnost našich obchodů vzrůstá v těchto dnech až o 30 procent," řekla mluvčí řetězce Tesco Jana Matoušková s tím, že předvánoční nákupy zvedají celkové tržby. Také v Tesku byly v popředí zájmu zákazníků hračky, dále vánoční dekorace, a vzhledem k vrcholícímu pečení různé suroviny pro tuto činnost. Lidé také kvůli svátkům častěji sáhli po luxusnějších potravinách, například lepších vínech, trvanlivých produktech či exotickém ovoci.
"Máme zkušenost, že s blížícím se Štědrým dnem se zvyšuje návštěvnost i tržby," uvedla dále Matoušková. Řada lidí podle ní nechává nákupy na poslední chvíli a i v posledních dnech před svátky se kupuje třeba dražší elektronika.
Češi letos za nákupy v předvánočním období zřejmě opět utratí rekordní množství peněz. V pokladnách obchodníků může v závěru roku podle odhadu analytika Next Finance Vladimíra Pikory skončit až 250 miliard korun, což by bylo o pět procent více než loni. Průměrná čtyřčlenná rodina podle průzkumu společnosti Factum Invenio celkem na Vánoce utratí 14.336 korun.