Počet odbavených cestujících na pražském letišti roste každým rokem. Loni prošlo letištěm 10,8 milionu pasažérů a počet lidí tak poprvé přesáhl deset milionů. Nárůst mimo jiné souvisí se zvyšujícím se tržním podílem nízkonákladových aerolinií. Ten je letos v zimě více než 16 procent oproti asi 13 procentům loni.
S novým terminálem Sever 2, který byl otevřen letos v lednu, se kapacita letiště zvýšila až na 20 milionů cestujících ročně. Těch by mělo letiště podle odhadu Černochové dosáhnout v roce 2020. Podmínkou je ovšem výstavba nové vzletové a přistávací dráhy. Pro tu je potřeba vykoupit pozemky u letiště, které asi z 50 procent vlastní finanční skupina Penta. Ta se zatím s letištěm ani s ministerstvem dopravy nedohodla na ceně.
Další růst letiště má také své odpůrce, zejména z řad občanů okolních obcí. Těm vadí hustý provoz nad jejich hlavami a hluk leteckých motorů. Proti plánované výstavbě dráhy se například už v roce 2004 vyslovila většina obyvatel městských částí Nebušice a Přední Kopanina v místních referendech. Ke kritikům výstavby patří hlavně Občanské sdružení pro Nebušice. Námitky měly i některé pražské radnice.
Velikostí se pražské letiště řadí do třetí desítky mezi evropskými konkurenty. Z nových zemí Evropské unie je však největší a na paty podle Černochové šlape například Vídni, jejíž letiště zatím odbavuje asi o třetinu více pasažérů. Letiště Praha plánuje letos vykázat zisk ve výši miliardy korun. Loni to bylo 2,17 miliardy. Podle Černochové se letiště letos musí vypořádat s růstem nákladů o 1,3 miliardy korun, které přímo souvisejí s provozem nového terminálu.