Podle průzkumu 57 procent držitelů platebních karet, kteří provádějí platby po telefonu, používá telefon jako prostředek nákupu častěji než před několika lety. "Důvodů, proč jsou objednávky a transakce po telefonu tak oblíbené, je více. Jedním z nich je pohodlí, které tento způsob plateb spotřebitelům přináší," uvedl Firket Ates z MasterCard Worldwide s tím, že z domova se uskuteční 82 procent telefonních transakcí. Dalším klíčovým faktorem je podle Atese to, že spotřebitelé považují telefon za jeden z nejbezpečnějších prostředků.
Na druhou stranu otázka bezpečí zřejmě řadu lidí od tohoto způsobu nákupu odrazuje. "Téměř 28 procent spotřebitelů se v souvislosti s telefonními transakcemi stále obává nějakého způsobu zneužití," upozornil Ates. Podle něj by se kritický postoj spotřebitelů měl stát důležitým impulsem pro obchodníky.
Obliba "telefonických nákupů" se v rámci evropských zemí velmi liší. V Británii například za posledních 12 měsíců využívalo telefonní objednávky 79 procent držitelů platebních karet, při průměrném počtu osmi plateb na osobu. V Nizozemsku to přitom byla jen pětina dotázaných s průměrem tří plateb na osobu.
Britové podle průzkumu nejčastěji prostřednictvím telefonu platili své účty (17 procent). Podle odpovědí spotřebitelů byla ve zhruba polovině případů hodnota jejich posledního nákupu 50 eur nebo méně. Hodnota posledního nákupu u 12 procent přesáhla 500 eur.