"Letošní sezona je jednoznačně nejlepší za poslední roky," říká mluvčí asociace Tomio Okamura. Důvodem nárůstu prodeje zájezdů byla dlouhá zima, chladný srpen a silný kurz koruny. Díky ní vyjde Čechy pobyt v zahraničí levněji než dříve. Nehybnost cen zájezdů potvrzuje i zjištění Českého statistického úřadu. Za tři čtvrtletí se ceny zájezdů zvýšily o pouhých 0,7 procenta. Průměrná cena zájezdu je letos 14.000 korun.
"Dalším letošním průvodním jevem je fakt, že spolu se zvyšující se životní úrovní klienti žádají čím dál vyšší standard služeb," tvrdí Okamura. A za lepší služby jsou ochotni utratit více peněz. Podle Okamury typický český zákazník žádá ubytování ve tříhvězdičkovém hotelu, v případě individuálních zimních zájezdů do Rakouska se standardem stává dokonce čtyřhvězdičkový hotel.
Ve srovnání s rokem 2005 stagnuje prodej zájezdů na poslední chvíli, tzv. last minute. Zatímco loni si takový zájezd koupilo asi 300.000 lidí, což je zhruba 20 procent všech prodaných zájezdů, letos cestovní kanceláře hlásí mírný pokles. Kvůli dlouhé zimě byl totiž letos tak velký zájem o letní zájezdy, že na last minute již zbyla jen úzká nabídka.
Mezi zeměmi bylo i letos nejpopulárnější Chorvatsko, kde trávilo dovolenou asi 850.000 českých turistů, na druhém místě je Slovensko s 500.000 lidmi. Počet Čechů, kteří jezdí na dovolenou do Chorvatska, se však již nezvyšuje. "Zájem českých turistů se přesouvá směrem k nepoznaným vzdálenějším destinacím jako například Egypt, Tunisko nebo Turecko," myslí si Okamura.
Podle prognózy AČCKA budou čeští turisté i v roce 2007 stále více směřovat do vzdálenějších středomořských zemí. Hitem však má být Slovensko. "Dá se hovořit o znovuobjevení Slovenska," říká Okamura.