Více reklam však vyvolalo nevoli v táboře socialistických poslanců. Mnozí z nich hovořili o kroku směrem k televiznímu vysílání amerického stylu. "Opravdu tady takové nebezpečí existuje," řekl novinářům mluvčí socialistické frakce Henri Weber.
Snížení časového rozmezí je ale jedním z mála bodů, kde europoslanci předpisy zmírnili. Ostatní body reklamu více regulují. Změny se týkají i umísťování reklamních výrobků v pořadech (tzv. product placement). Z nového opatření vyplývá, že by měly být v rámci celé EU zakázány reklamní produkty v dětských pořadech, dokumentech a ve zpravodajství.
Programy, ve kterých jsou reklamní produkty umístěny, by měly být nově označeny na začátku a na konci vysílání. Každých 20 minut by se na obrazovce měla rovněž objevit informace o tom, že se v pořadu nachází placená reklama. "Nedomnívám se, že navrhované opatření splní předpokládaný účel. Označováním firemního produktu v průběhu vysílání televizních pořadů bude divák na prezentaci ještě více upozorňován," řekl ČTK český europoslanec Tomáš Zatloukal.
EU chce ale ovlivnit i vysílání na internetu. Směrnice rozlišuje mezi takzvaným lineárním (normálním) a nelineárním vysíláním (na vyžádání). "Přísná pravidla se nebudou týkat programů, které jsou na vyžádání. Pokud se někdo bude chtít podívat na vybraný pořad, který televize umístí na internetu, mohou v něm být reklamy i v kratších časových intervalech," dodal Zatloukal. Směrnice by se neměla týkat i zpravodajských serverů, které umísťují na své stránky rozhovory a videozpravodajství.
Návrh směrnice je rozšířením zákonu z roku 1989, který je také znám jako "televize bez hranic".