Budování mýtného systému provázejí neshody zejména kvůli prvnímu dodatku ke smlouvě. Ten s Kapschem uzavřel bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský. Dodatek mimo jiné převádí zodpovědnost za provizorní provoz na stát. Dodatek byl uzavřen kvůli časovému zpoždění, které způsobily stížnosti neúspěšných uchazečů v tendru o mýto. Nový ministr Aleš Řebíček označil dodatek za nevýhodný pro stát.
Ačkoliv je systém podle Kapsche téměř hotov, ministerstvo dopravy nepovolilo pilotní provoz od 1. prosince, jak požaduje smlouva. Důvodem bylo nelegální přesunutí mýtných bran na jiné místo. Kapsch však tvrdí, že brány posunul po dohodě s Ředitelstvím silnic a dálnic a ministerstvo o tom vědělo. Obvinil také MD s obstrukčního jednání.
Systém, pokud se nyní obě strany dohodnou, poběží v provizorním provozu; asi 100 bran ze 167 tak budou pohánět naftové agregáty. Podle informací deníku Právo požadovalo nyní MD za provoz agregátů penále a také chtělo navýšit smluvní pokutu za každý den zpoždění. Ta je podle smlouvy pět milionů korun za den, MD nyní údajně navrhovalo až 15 milionů. To se podle Práva zdálo Kapschi nepřiměřené.
Kapsch již dříve oznámil, že pokud se s MD nedohodne, podnikne právní kroky proti České republice. Obě strany přitom v úterý naznačily, že se jednání nevyvíjejí dobře.