Internetové bankovnictví využívá téměř 650 tisíc zákazníků ČS. Spolu s klienty ovládajícími účet přes mobilní telefon je jich už celkově přes milion.
"Rozesílání desítek milionů SMS zpráv nás něco stojí," uvedl ředitel přímého bankovnictví v ČS Aleš Mamica. "Diskutujeme o tom, jakou část přenést na klienty," dodal. Podle něj s tím ČS přichází jako poslední z konkurence.
ČSOB a Komerční banka, které doplňují ČS ve velké bankovní trojce, účtují obvykle za "informativní" SMS zprávu jednu korunu. Za ověřovací zprávy při převodu peněz z účtu se u nich také neplatí.
K nárůstu počtu rozesílaných SMS zpráv přispívá zvětšující se počet internetových klientů, letos se na něm podíleli i počítačoví piráti. Letos poprvé cíleně zaútočili na internetové bankovnictví několika místních bank, připomíná MfD. Právě kvůli tomu zavedly ČS a Komerční banka rozesílání ověřovacích SMS zpráv.