Ministerstvo dopravy údajně žádá po Kapschi mnohem více, než by byla případná škoda z neuskutečněných plateb mýtného. Generální ředitel Kapsche pro ČR Karel Feix odhadl denní výnos systému na šest až sedm milionů korun.
"Fér je pokrýt vzniklou škodu z nefunkčnosti systému, my jsme již přistoupili na mnohem vyšší požadavky," řekl Toplak. Dodal, že ministerstvo žádá mnohem více, než je obvyklé v mezinárodních obchodních vztazích. Vyjádření ministerstva dopravy ČTK shání.
Toplak také uvedl, že ke konečné dohodě by mělo dojít dnes odpoledne. "Podle mých zkušeností však vždy existuje i den poté," dodal Toplak. Podle dřívějších informací by měl být dodatek ke smlouvě hotov nejpozději v pátek 15. prosince.
Budování mýtného systému provázely neshody zejména kvůli prvnímu dodatku ke smlouvě. Ten s Kapschem uzavřel bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský. Dodatek mimo jiné převádí zodpovědnost za provizorní provoz na stát. Dodatek byl uzavřen kvůli časovému zpoždění, které způsobily stížnosti neúspěšných uchazečů v tendru o mýto. Nový ministr Aleš Řebíček označil dodatek za nevýhodný pro stát.
Ačkoliv je systém podle Kapsche hotov, ministerstvo dopravy nepovolilo pilotní provoz od 1. prosince, jak požaduje smlouva. Důvodem bylo nelegální přesunutí mýtných bran na jiné místo. Kapsch však tvrdí, že brány posunul po dohodě s Ředitelstvím silnic a dálnic a ministerstvo o tom vědělo. To je však nyní již vyřešeno. "Jediným sporným bodem je výše krytí rizik," zopakoval Toplak.