Meca však neuvedl k dohodě žádné podrobnosti, neboť se podle něj obě strany zavázaly k mlčenlivosti až do pátku.
Jednání o novém dodatku iniciovalo ministerstvo, neboť chtělo narovnat nevýhodné postavení státu vůči firmě Kapsch. To podle něj vyplývá z prvního dodatku ke smlouvě, který podepsal tehdejší ministr dopravy Milan Šimonovský. Stát se v dodatku mimo jiné zavázal, že převezme veškerou odpovědnost za provizorní řešení systému a navýšil Kapschi dohodnutou odměnu.
Nevýhodnost dodatku pro stát Kapsch vždy popíral. Podle člena představenstva Kapsch TrafficCom Erwina Toplaka jde o standardní nástroj a stát díky němu dostane mýtný systém dříve, než předepisovala původní smlouva. Kvůli právním sporům s neúspěšnými účastníky tendru se termín pro výstavbu systému zkrátil z 12 na devět měsíců.
Přesto jeden z majitelů firmy Georg Kapsch vyjádřil koncem listopadu ochotu jednat s MD o novém dodatku. Spor se vyostřil začátkem prosince, neboť ministerstvo nepovolilo Kapschi spustit pilotní provoz. Ten se měl podle smlouvy uskutečnit od 1. prosince, dosud však nezačal.
Důvodem bylo údajné nelegální přesunutí mýtných bran na jiné místo. Kapsch však tvrdí, že brány posunul po dohodě s Ředitelstvím silnic a dálnic a ministerstvo o tom vědělo. Obvinil také MD z obstrukčního jednání.
Podle Toplaka zkrácení pilotního provozu nijak neovlivní ostrý start systému 1. ledna 2007. Mýtné se v první etapě bude vybírat na 970 kilometrech dálnic a rychlostních silnic, průměrná sazba bude 4,05 koruny za kilometr. Platit budou vozidla s hmotností 12 tun a více.