Dohoda o novém dodatku znamená, že Kapsch může spustit zkrácený pilotní provoz a mýtné se začne od nákladních vozidel vybírat na českých dálnicích a rychlostních silnicích od 1. ledna 2007.
Pilotní provoz měl podle smlouvy začít již od 1. prosince, MD jej však nepovolilo Kapschi spustit. Důvodem bylo údajné nelegální přesunutí mýtných bran na jiné místo. Kapsch však tvrdí, že brány posunul po dohodě s Ředitelstvím silnic a dálnic a ministerstvo o tom vědělo. Obvinil také MD z obstrukčního jednání. Ministerstvu také chyběly některé protokoly a výsledky testů. Podle člena představenstva Kapsch TrafficCom Erwina Toplaka zkrácení pilotního provozu nijak neovlivní ostrý start systému 1. ledna 2007.
Jednání o novém dodatku iniciovalo ministerstvo, neboť chtělo narovnat nevýhodné postavení státu vůči firmě Kapsch. To podle něj vyplývalo z prvního dodatku ke smlouvě, který podepsal tehdejší ministr dopravy Milan Šimonovský. Stát se v dodatku mimo jiné zavázal, že převezme veškerou odpovědnost za provizorní řešení systému, například naftové agregáty místo elektrických přípojek, a navýšil Kapschi dohodnutou odměnu.