Pokud jde o poplatky za používání elektronického bankovnictví a telefonních služeb, v případě Hlasového informačního systému (HIS) se sníží měsíční poplatek ze 150 na 130 korun. Současně se zvýší poplatek za telefonický dotaz na stav a zůstatek na účtu, který je zodpovídán z prodejního místa, a to z 30 na 45 korun. Cílem je omezit četnost telefonických dotazů v prodejních místech a snaha převést alespoň jejich část k jiným informačním zdrojům, například k Expresní lince KB či HIS, zdůvodnil Polišenský.
KB bude dále od 1. července nově zpoplatňovat výběry hotovosti platební kartou z bankomatů dvěma korunami. Banka chce podle mluvčího tímto motivovat klienty k omezení výběru zbytečně malých částek a k přímému používání platební karty k placení za zboží a služby.
Polišenský uvedl, že se rovněž sníží ceny za vedení účtů pro klienty z řad podnikatelů používajících systémy elektronického bankovnictví. Zároveň se zvýší cena za výpisy s kratší časovou frekvencí, což se vyrovná odpovídajím snížením ceny za výpisy s delší časovou frekvencí.
U klientů, kteří povolili třetí straně samostatně inkasovat prostředky ze svých účtů, umožní KB od 1. července omezit maximální částku inkasní platby a o třetinu se níží ceny za vydání tuzemských platebních karet UNIKARTA Eurocard/MasterCard nebo VISA. Navíc má každý klient splňující podmínky pro vydání těchto platebních karet možnost získat od 1. července do 30. září jednu novou platební kartu tohoto typu k běžnému účtu zdarma. Důvodem změn je podpora používání platebních karet jako jednoho z nástrojů bezhotovostního platebního styku.
Zdroj: ČTK