PAŘÍŽ, 10.října (Reuters) - Nový šéf evropského výrobce letadel Airbus v úterý řekl, že je třeba zjednodušit "barokní" strukturu skupiny a během několika příštích měsíců přijmout rozhodnutí, která mohou vést k "bolestnému" propouštění.
Louis Gallois uvedl, že skutečnost, že si spolu s místem šéfa Airbusu ponechá i současnou roli jednoho ze dvou výkonných ředitelů mateřské společnosti EADS <EAD.PA>, sama o sobě znamená zjednodušení struktury organizace. Gallois v pondělí večer vystřídal ve funkci šéfa Airbusu Christiana Streiffa, který z místa odstoupil po pouhých 100 dnech.
"Už nebudou existovat potenciální konflikty mezi jedním z výkonných ředitelů EADS a šéfem Airbusu. To umožní jednodušší a jednotnější strukturu řízení," řekl Gallois v rozhovoru pro rozhlasovou stanici Europe 1.
Nový ředitel Airbusu dále řekl, že obří model A380, dvouposchoďový letoun pro více než 550 cestujících, jehož uvedení do provozu nabralo kvůli výrobním problémům dvouleté zpoždění, stále zůstává skvělým letadlem.
"Máme problém s kabeláží kabiny. Tato kabeláž se vyrábí v Saint-Nazaire a Hamburku. Problémy má hlavně Hamburk. Ale nejde o francouzsko-německý problém, jde o problém Airbusu," řekl.
Gallois dříve vedl francouzskou Aerospatiale, jednu ze skupin, které se v roce 2000 spojily v nadnárodní European Aeronautic Defence And Space Company (EADS), v níž si spolu s Tomem Endersem ponechá funkci generálního ředitele. Než nastoupil před třemi měsíci do EADS, stál Gallois v čele francouzských železnic SNCF.
"Ano, bude to bolet, protože dojde k propouštění," řekl Gallois. Dodal však, že rušení míst se zřejmě bude týkat spíše oblasti správy a řízení, neboť současná organizační struktura je příliš těžkopádná, zatímco dělníky skupina potřebuje na výrobu a včasné dodávky letadel.
"EADS má trochu barokní strukturu, se dvěma předsedy dozorčí rady - (Manfredem) Bischoffem a (Arnaudem) Lagarderem - a dvěma generálními řediteli... To je poněkud komplikované, ale je to výsledek historického vývoje," řekl Gallois.
Odkázal tak na strukturu EADS, která měla odrážet jemnou rovnováhu moci mezi hlavními partnery v Německu a ve Francii, zatímco Airbus, těžiště činnosti EADS, byl původně nadnárodním konsorciem firem z několika zemí.
((Přeložil: Jan Schmidt; Editoval: Dušan Bučánek; prague.newsroom@reuters.com, Reuters Messaging: jan.schmidt.reuters.com@reuters.net, +420-2-2419-0477))