BERLÍN, 26.října (Reuters) - Německá spotřebitelská důvěra má v listopadu stoupnout na pětileté maximum díky rekordní ochotě spotřebitelů nakupovat před chystaným zvýšením DPH, uvedl ve čtvrtek institut pro průzkum trhu GfK.
Do budoucna orientovaný ukazatel norimberské GfK, založený na průzkumu mezi 2000 Němci, stoupl na 9,2 bodu z revidovaných 8,9 bodu za říjen.
Za vzestupem stojí podle institutu rekordní posílení ochoty nakupovat na 64,4 bodu.
Ukazatel spotřebitelské důvěry stojí nejvýš od listopadu 2001.
Ochota utrácet je nyní v Německu nejvyšší od sjednocení země v roce 1990, dodal GfK.
Medián odhadů analytiků oslovených Reuters počítal s růstem indexu na 8,9 bodu z původně oznámených 8,8 bodu za říjen.
((Pražská redakce, +420-2-2419-0477, fax +420-2-2422-9935, prague.newsroom@reuters.com))