Pernod Ricard zvedl tržby za 1.kvartál o 9,2 pct

26.10.2006 | , Reuters
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

PAŘÍŽ, 26.října (Reuters) - Pernod Ricard <PERP.PA>, světová dvojka v alkoholických nápojích, ve čtvrtek sice vykázal vzestup tržeb za období od července do září o 9,2 procenta, očekávání trhu však nenaplnil. Pernod potvrdil celoroční výhled.

Skupina Pernod, jež dodává značky jako víno Jacob's Creek, koňak Martell nebo likér Becherovka, zvedla tržby za první fiskální kvartál na 1,457 miliardy eur. Analytici oslovení Reuters čekali v průměru výsledek 1,513 miliardy eur.

Francouzská firma uvedla, že její hlavní značky jako whisky Ballantine's nebo gin Beefeater v daném období zaznamenaly silný růst.

Pernod podržel celoroční výhled organického růstu čistých tržeb při horní hranici rozmezí 4 až 6 procent. Čistý zisk by měl za celý rok po očištění o vliv pohybu devizových kursů narůst o silný dvojciferný počet procent.

"Pozitivní náznaky na četných trzích ve druhém kvartále a dodávky nových komunikačních platforem pro nově získané značky v příštích měsících mi dovolují potvrdit výhled zisku ve fiskálním roce 2006 až 2007," uvedl generální ředitel a předseda představenstva Patrick Ricard.

Konkurenční skupina Diageo <DGE.L>, světová jednička v branži, uvedla, že směřuje k naplnění svého cíle, podle něhož má jádrový provozní zisk za celý fiskální rok vzrůst nejméně o 7 procent. Firma to oznámila v říjnu po skončení prvního fiskálního kvartálu.

((Přeložil: Robert Müller; Editoval: Dušan Bučánek; prague.newsroom@reuters.com, Reuters Messaging: robert.muller.reuters.com@reuters.net, +420-2-2419-0477))

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK