AMSTERDAM, 2.listopadu (Reuters) - Nizozemský maloobchodní řetězec Ahold <AHLN.AS> <AHO.N> ve čtvrtek vykázal nepatrné zvýšení čtvrtletních tržeb a uvedl, že podmínky na klíčovém americkém trhu jsou stále náročné a tlačí na marže.
Čtvrtá největší světová skupina pro maloobchodní prodej potravin a cateringové služby oznámila, že tržby ve třetím čtvrtletí vzrostly o 0,7 procenta na 10,3 miliardy eur, zatímco analytici oslovení Reuters očekávali výsledek 10,18 miliardy.
Při neměnných devizových kursech by tržby stouply o 3,7 procenta.
"Třetí čtvrtletí bylo ve Spojených státech dokonce ještě náročnější, neboť odráželo zvýšenou konkurenční aktivitu a slabší ekonomické podmínky, a to vedlo k tlaku na marže," uvedla firma v prohlášení.
Skupina, jež 74 procent obratu vytváří ve Spojených státech, se dosud potýká s následky účetního skandálu americké cateringové divize U.S. Foodservice.
Ahold navíc čelí tlaku na rozdělení skupiny ze strany zajišťovacích fondů Centaurus Capital a Paulson, které dohromady drží podíl 6,4 procenta. Tlak na rozdělení a spekulace o fúzi divize U.S. Foodservice vynesly akcie Aholdu od začátku roku o 30 procent výš.
Americká firma soukromého kapitálu Clayton, Dubilier & Rice jedná o koupi divize U.S. Foodservice, kterou by mohla ocenit až na 5 miliard dolarů, uvedly ve čtvrtek Financial Times. Ahold odmítl zprávu komentovat.
Ahold zveřejní podrobnosti o maloobchodních výsledcích v pondělí a podle analytiků by současně mohl oznámit prodej nevýkonných aktiv a úsporná opatření.
V Česku skupina provozuje sítě obchodů Albert a Hypernova.
Divize Albert Heijn, největší nizozemská síť supermarketů a jeden z klíčových zdrojů příjmů skupiny, zvedla tržby o 10,3 procenta na 1,6 miliardy eur.
((Přeložil: Jan Schmidt; Editoval: Dušan Bučánek; prague.newsroom@reuters.com, Reuters Messaging: jan.schmidt.reuters.com@reuters.net, +420-2-2419-0477))