LONDÝN, 12.října (Reuters) - Pivovarnická skupina SABMiller <SAB.L> ve čtvrtek vykázala za první fiskální pololetí nárůst jádrového výstavu o 9 procent, nad očekáváním trhu, a dodala, že finanční výsledky jsou v souladu s jejími vlastními odhady.
Jihoafrický SABMiller, světová dvojka a výrobce Plzeňského Prazdroje nebo Smädného mnicha, uvedl, že údaje za období od dubna do září nezahrnují jihoamerickou firmu Bavaria koupenou v říjnu 2005.
Skupina s ústředím v Londýně vydala obchodní zprávu před pololetními výsledky, jež se čekají v listopadu. Devítiprocentní nárůst výstavu přichází poté, co tento údaj v prvním fiskálním kvartále stoupl o 7 procent a za minulý rok končící březnem přidal 5 procent.
Většina analytiků čekala jisté zpomalení oproti sedmiprocentnímu nárůstu produkce v prvním kvartále kvůli tuhému obchodování a náročnému srovnání se silnými výsledky z Jižní Ameriky v prvním pololetí minulého fiskálního roku.
V Latinské Americe, kde skupina koupila Bavarii za 7,8 miliardy dolarů, stoupl výstav o 11 procent, když v prvním kvartále přidal 9 procent. Z tohoto regionu pochází 22 procent celkového zisku SABMilleru.
Na americkém trhu, kde SABMiller drží zhruba pětinu, klesl objem dodávek do maloobchodů o 3,6 procenta, když zde v prvním kvartále skupina utrpěla pokles o 2,4 procenta.
Na domácím trhu, z něhož plyne 31 procent zisku skupiny, stoupl výstav téměř o 1 procento, zatímco v prvním kvartále zde produkce vzrostla o 3 procenta.
Evropský výstav stoupl o 8 procent po nárůstu o 6 procent za první kvartál, když k výsledku přispěla zvýšená spotřeba během fotbalového mistrovství světa v Německu.
((Přeložil: Robert Müller; Editoval: Dušan Bučánek; prague.newsroom@reuters.com, Reuters Messaging: robert.muller.reuters.com@reuters.net, +420-2-2419-0477))