Realitní
akreditiv má být prostředkem, jak se Moravka Banka dostane do oblasti obchodu s realitami. Uvedlo to minulý týden vedení banky s tím, že jde o produkt, který má mimo jiné posílit celkovou pozici banky na trhu. Realitní akreditiv funguje jako prostředek ke zmírnění rizika při obchodech s nemovitostmi. Kupující totiž složí hotovost v bance, která vystaví potvrzení o úhradě ve prospěch prodávajícího. Bance tím vznikne závazek zaplatit. Peníze prodávajícímu ale neposkytne dříve, než prodávající předloží všechny potřebné dokumenty o převodu nemovitosti . Souhrn dokumentů, které musí bývaly majitel nemovitosti bance doložit, určuje kupující. Výhodu má pak především v tom, že si zajistí, že bude platit až ve chvíli, kdy mu bude nový majetek připsán. Prodávající má naopak jistotu, že dostane při splnění smluvních závazků skutečně zaplaceno. MB se podle výsledků nedávné valné hromady chystá navýšit své jmění o nejméně sto milionů korun a posílit se spojením se zahraničním investorem. Banka proto současně oznámila, že vydá emisi akcií, která bude upsána ve dvou kolech. Vstup strategického partnera má být dokončen ještě letos.Zdroj: Hospodářské noviny 30.8.1999