PAŘÍŽ, 21.září (Reuters) - Pernod Ricard <PERP.PA>, světová dvojka na poli vína a destilátů, ve čtvrtek oznámil prudký nárůst zisků za fiskální rok 2005/06 i díky převzetí konkurenční Allied Domecq, ale provozní zisk i tak nenaplnil očekávání trhu.
Čistý zisk, poprvé vykazovaný za celé období od července do června, vyskočil o 32 procent na 639 milionů eur.
Ostřeji sledovaný jádrový provozní zisk vystřelil o 72 procent na 1,26 miliardy eur, nedosáhl však na odhady analytiků oslovených Reuters, kteří čekali výsledek 1,3 miliardy.
Pernod nicméně uvedl, že ve fiskálním roce 2006/07 by měly tržby růst tempem při horní hranici dlouhodobého cíle 4 až 6 procent. Firma rovněž podržela cíl "silného dvouciferného" růstu jádrového čistého zisku.
Francouzská skupina uvedla, že náklady na začlenění značek Allied jako šampaňského vína Mumm nebo rumu Malibu činily 350 až 400 milionů eur, když firma původně odhadovala jejich výši na 450 milionů.
Na provozním zisku se podílel též příjem 50 milionů eur ze značek jako whisky Bushmills nebo Glen Grant, jež společnost prodala po fúzi se skupinou Allied Domecq.
"Již ve fiskálním roce 2006/07 bude Pernod Ricard těžit z plného objemu 270 milionů eur očekávaných synergií, tedy o rok dříve, než jsme původně plánovali," uvedla firma.
((Přeložil: Robert Müller; Editoval: Dušan Bučánek; prague.newsroom@reuters.com, Reuters Messaging: robert.muller.reuters.com@reuters.net, +420-2-2419-0477))