Mluvčí ČOI Miloslava Fléglová řekla, že z 8339 letos podaných podnětů se reklamací týkalo 3354. K účtování, dodržování správné míry nápojů a hmotnosti jídel se vztahovalo 821 podnětů. Hodně připomínek letos souviselo také například s veřejným stravováním, a to 309, jakostí spotřebního zboží, a to 277, a klamáním spotřebitele, kterých bylo 225.
Zvýšený počet podání spotřebitelů podle Fléglové nesignalizuje zhoršení situace na trhu. "Spíše to souvisí se změnou chování spotřebitelů, především snížením míry tolerance části spotřebitelů k porušování zákonů ze strany podnikatelů. Spotřebitelé více vymáhají svá práva," uvedla Fléglová. Dodala, že na zvyšující se počet stížností má rovněž vliv snadnější komunikace s kontrolními orgány prostřednictvím elektronické pošty.
ČOI za 11 měsíců letošního roku provedla 51.729 kontrol a na různé nedostatky přišla ve třetině z nich. Podobně dopadly i loňské kontroly ČOI. "Kontrolních nákupů jsme letos uskutečnili 25.432 a předražení bylo zjištěno v 5,1 procenta případů. Průměrná výše předražení činila 7,1 procenta," uvedla Fléglová.
Blokových pokut ČOI letos rozdala 11.342 a jejich celková výše činila 10,145 milionu korun. ČOI také zahájila 5600 správních řízení a v 3876 z nich již uložila pokuty celkem za 29,5 milionu korun.