"Testovací provoz a testování jednotlivých komponent díla je hotovo," řekl Hodač. Podle informací projektového manažera jsou výsledky v pořádku, dodal. Protokoly o testovacím provozu ministerstvu dlouho chyběly, což vedlo ke sporům mezi firmou a státem. Tyto protokoly mají potvrdit, že bezchybně fungují všechna technická zařízení a systémy sběru dat o mýtných transakcích.
Podle dřívějších informací Kapsche firma systém testovala průběžně od října. Proto je prý pilotní provoz spíše formalita, která vyplývá ze smlouvy. "Formálně nedošlo ke spuštění nějakou pákou," řekl k tomu mediální zástupce Kapsche David Šimoník. Rozdíl je podle něj pouze v tom, že se začaly počítat platby mýtného kvůli státu. To je důležité také pro ČSOB, která bude zajišťovat finanční toky v rámci systému.
"Pak dostaneme výsledky i toho pilotního provozu," řekl Hodač. Ten měl začít podle smlouvy již 1. prosince, MD však nevydalo povolení k jeho zahájení. Důvodem bylo podle ministerstva nelegální posunutí některých mýtných bran. Jednání o zkrácení pilotního provozu se tak stalo součástí širší debaty o novém dodatku ke smlouvě. Ten měl zvýšit finanční zodpovědnost firmy Kapsch za případnou nefunkčnost systému a zaručit ministerstvu, že systém převezme v pořádku.
Jednání skončila v pátek 15. prosince podpisem nového dodatku, zároveň s tím Kapsch obdržel povolení k pilotnímu provozu. Mýtné budou od 1. ledna 2007 platit vozidla od 12 tun včetně.