"Podařilo se nám Stodůlky přestavět tak, aby byl nový sortiment doprovázen novým prostředím. Tato koncepce je velmi úspěšná a v polovině příštího roku začneme do podobné formy přestavovat naše další obchody," řekl Dlouhý.
Přeměna prodejny ve Stodůlkách přišla na desítky milionů korun. Díky tomu si tam zákazníci nyní mohou vybírat z rozsáhlé nabídky značkových vín ve speciálním vinném humidoru, zvětšila se prodejní plocha a zjednodušila orientace mezi jednotlivými odděleními. Firma také rozšířila svou nabídku vína, ovoce a zeleniny, masa a ryb.
Dlouhý, který se stal šéfem Makra na začátku letošního roku, ihned po svém nástupu nastolil novou strategii firmy. Změnil sortiment a neaktivní zákazníky vyřadil z databáze Makra. K další expanzi firmy se Dlouhý v rozhovoru pro HN vyjádřil opatrně, připustil pouze, že základní pokrytí Česka je dokončené.
Společnost Makro Cash & Carry ČR v České republice provozuje 12 velkoobchodních center a z pohledu tržeb je dlouhodobě největším obchodním řetězcem v zemi. Loni jí ale klesly tržby z 38,2 miliardy korun v roce 2004 na 37 miliard korun. Společnost Makro patří do nadnárodní skupiny Metro Cash & Carry, pod kterou spadá více než 540 velkoobchodních center ve 28 zemích.