"O autobusech o třech nápravách je známo, že přestože mají podobnou povolenou hmotnost, mají podstatně nižší zatížení na nápravu. Jsou tedy vůči vozovce šetrnější. Mýto je však o 70 procent vyšší, což je diskriminační. Přitom mají obsaditelnost maximálně o pětinu větší a povolenou hmotnost vyšší maximálně o 40 procent," vysvětlil s tím, že úřad by měl prošetřit výpočet cen pro různý počet náprav u autobusů.
Podle Viktora Mecy z tiskového oddělení ministerstva dopravy jsou podmínky pro placení mýtného stanoveny transparentním a nediskriminačním způsobem. "Nařízení vlády zcela jasně uvádí výši mýtných sazeb dle emisí a počtu náprav. Tato pravidla přitom platí stejně pro autobusy jezdící v závazku veřejné služby či pouze na své komerční riziko," dodal s tím, že vyšší náklady tak nebudou mít jen autobusy Student Agency, ale i jiných dopravců.
Podle Mecy není cílem elektronického mýtného jen získat více financí na údržbu silnic a dálnic, ale především regulovat objem těžké dopravy přepravujících osoby a zboží po silniční infrastruktuře, a motivovat tak dopravce k většímu využívání železnice či jiné alternativní dopravní cesty.
Společnost Student Agency, stejně jako ostatní dopravci, doufala, že stát nakonec mýtné pro autobusy nezavede, podobně jako například v sousedním Německu. Zavedení mýta bude podle dopravců znamenat zdražení dopravy. Student Agency od ledna zvýší ceny v průměru o 15 procent. O zdražení jízdného uvažuje i Connex Praha. Podle generálního ředitele Bohumila Krause by k němu firma přistoupila až po vyhodnocení prvního čtvrtletí.
Firma podle Jančury končí s investicemi do luxusních linek v ČR. "Rozjedeme ještě předem avizované linky z Prahy do Karlových Varů, do Českých Budějovic a Českého Krumlova a do Zlína. Naopak ukončíme, nebo omezíme linky z Ostravy do Prahy, kde podíl mýta na jednoho cestujícího činí 40 Kč," uvedl s tím, že společnost bude nakupovat nové autobusy, ale zaměří se na zájezdovou dopravu především pro zahraniční klientelu.