Tržby Ahold CR loni vzrostly z 31,938 miliardy korun v roce 2004 na 33,382 miliardy korun. Ahold v závěru loňského roku převzal bezmála 60 supermarketů řetězce Julius Meinl, který se rozhodl z Česka odejít. Podle dřívějších informací Mladé fronty Dnes Ahold za prodejny Julius Meinl zaplatil zhruba miliardu korun.
Ahold CR měl na konci roku 2005 celková aktiva 16,2 miliardy korun, jeho základní kapitál obnášel 6,2 miliardy korun a vlastní kapitál byl tři miliardy korun. Cizí zdroje Ahold CR na konci roku 2005 činily 13 miliard korun, z toho na krátkodobé závazky připadlo devět miliard korun a na dlouhodobé závazky 3,6 miliardy korun.
Nizozemský Ahold nedávno oznámil, že opustí Polsko a Slovensko a v rámci střední Evropy se zaměří pouze na Českou republiku, kde mu loni mezi deseti největšími obchodníky patřilo třetí místo. "Ačkoli je ČR vysoce konkurenční trh, naše zdejší pozice a posílená organizace nám poskytuje základ pro úspěšný růst," uvedlo na začátku listopadu vedení společnosti Ahold.
V tuzemsku již několik let mezi velkými obchodníky zuří cenová válka o zákazníky, kvůli které z Česka loni a letos odešly již tři ztrátové obchodní řetězce - Julius Meinl, Carrefour a Edeka. Nyní by se k nim měla přidat i Delvita, jejíž české obchody chce získat německá maloobchodní skupina REWE Group, která v ČR provozuje supermarkety Billa a diskontní prodejny Penny Market.
Z deseti největších obchodních řetězců loňské hospodářské výsledky zveřejnily například společnosti Delvita, Carrefour ČR, Billa a Tesco Stores ČR. Zatím nejvyšší známou ztrátu loni v Česku utrpěla společnost Carrefour, jejíž prodělek činil 1,4 miliardy korun. Delvita měla loni ztrátu 839 milionů korun. Obchodní řetězec Tesco Stores ČR, který letos získal hypermarkety Carrefour a supermarkety Edeka, naopak vykázal zisk. V černých číslech v roce 2005 skončilo také hospodaření sítě supermarketů Billa či diskontních prodejen Penny Market.
Na tuzemském trhu v posledních letech ztrácí pozici supermarketové řetězce, protože je z trhu vytlačují diskontní prodejny a hypermarkety. Supermarkety mají na celkovém obratu 50 největších prodejců zhruba 17procentní podíl a již je téměř dohnaly diskontní prodejny, které zde expanzi zahájily později. Na trhu kralují hypermarkety s podílem 41 procent.
Jasným tržním trendem je nyní v ČR podle Zdeňka Skály ze společnosti Incoma Research koncentrace maloobchodu, tedy výrazný růst tržních podílů největších obchodníků. "Toho však již nelze jednoduše dosáhnout výstavbou nových prodejen, ale jen přerozdělováním tržních podílů mezi hlavními hráči, respektive redukcí jejich počtu," upozornil Skála, který již dříve odhadl, že v následujících letech by se kvůli tomu měl počet největších obchodníků v ČR snížit na polovinu.
Deseti největším obchodním řetězcům v loňském roce v ČR podle odhadů Incoma Research a časopisu Moderní obchod vzrostly tržby o 11 miliard na 226 miliard korun.