Komise ve středu oznámila, že má vážné obavy o konkurenční prostředí, protože Ryanair a Aer Lingus jsou dvě největší letecké společnosti v Irsku. Podle komise by se jejich spojením snížil spotřebitelům výběr a ceny letenek by vzrostly. Na rozhodnutí, zda akvizici povolit či zablokovat, má nyní komise čas do 11. května.
Ryanair dodal, že by nabídku předložil znovu v případě, že by Evropská komise navrhované převzetí schválila. Generální ředitel Ryanairu Michael O' Leary pak obvinil komisi z toho, že je proti Ryanairu zaujatá. Poznamenal, že stejná komise přitom schválila spojení francouzské Air France a nizozemské společnosti KLM.
O'Leary připomněl, že Air France a KLM se vzdaly rezervace 120 letištních přistání a Ryanair navrhl, že by se po spojení s Aer Lingus vzdal více než 500 takových rezervací. "Zdá se, že komise aplikuje na Ryanair-Aer Lingus rozdílné a zcela rozporné principy než ty, které použila na mnohem větší transakci Air France-KLM," řekl O'Leary.
Na většině tras z Dublinu nemají Ryanair a Aer Lingus jiné rivaly. Je proto pravděpodobné, že by komise žádala větší ústupky, než by spojení schválila. Podle regulátorů nejsou ústupky Ryanairu z posledních týdnů dostatečné, aby obavy ze spojení s Aer Lingus opadly.
O'Leary zdůraznil, že Ryanair předloží novou nabídku, jakmile by ji regulátoři schválili. Odmítl se vyjádřit k tomu, zda se Ryanair nechystá nabízenou cenu zvýšit, napsala agentura AP.
Nabídka Ryanairu se již jako problematická jeví. Irská vláda, která vlastní čtvrtinu Aer Lingus a je jejím největším akcionářem, je silně proti akvizici. Přitom na nabídku zatím přistoupilo ani ne procento akcionářů Aer Lingus.
Ryanair svým rychlým růstem z irské základny přinesl do evropské letecké dopravy revoluci. Levné lety se rozšířily po celém kontinentu a přiměly i Aer Lingus podobně jako jiné aerolinie zavést stejný model podnikání.