Automobily se nyní po D8 dostanou z Ústí nad Labem až do saské metropole Drážďan za půl hodiny, kde se napojí na síť německých dálnic. Výstavba D8 již na Ústecko přilákala řadu investorů. Do průmyslové zóny Severní Předlice například výrobce výtahů Kone, ocelářskou firmu Matthey či výrobce prototypů z plastu Materialise. Kolem D8 rostou další průmyslové a obchodní zóny.
Z Ústecka do Prahy dálnice nepokračuje, protože schází úsek přes České středohoří. Jeho rychlé výstavbě brání především námitky ekologů. ŘSD předpokládá, že se mu úsek podaří postavit do roku 2009 nebo 2010.
Absence úseku, přinese velké problémy ve městech a obcích, kudy budou jezdit kamiony, které budou dálnici používat. "Očekáváme, že otevření dálnice významně zkomplikuje dopravní situaci zejména v Ústí nad Labem a v Lovosicích. Od Prahy i z německé strany po dálnici denně projede řádově několik desítek tisíc vozidel," uvedla mluvčí severočeské policie Jarmila Hrubešová.