"Zvýšená odpovědnost se týká všech karet vydaných Českou spořitelnou, který je přes tři miliony," uvedla Kristýna Havligerová z tiskového oddělení spořitelny.
Konkurenční banky podle deníku poukazují na to, že jejich klienti si mohou sjednat pro tento účel pojištění. Až na výjimky jde ale o placenou službu, která všechny škody nekryje.
"Zvolili jsme jiný způsob, bez jakékoli finanční spoluúčasti klienta. Případné ztráty mu hradíme až do výše 30.000 korun a 24 hodin před nahlášením," uvedl Martin Orság z Poštovní spořitelny. Limit je podle něj dostatečný, protože většina klientů může vybrat maximálně 15.000 korun měsíčně a tím je chráněna před větším únikem peněz z jejich konta.
České banky ale podle deníku na sebe berou i tak menší rizika, než je praxe v cizině, kde banky platí škody před ohlášením ztráty karty nad 150 eur. Jde o doporučení Evropské komise, kterému tuzemské banky nevyhnou. Komise připravuje příslušnou směrnici, která takto upravenou odpovědnost banky obsahuje. Pokud ji přijme Evropský parlament a rada, musí se stát součástí českého zákona.