Například společnost Tesco Stores ČR týdně dopravuje do sítě svých supermarketů a hypermarketů zhruba dva miliony krabic zboží, což představuje asi šestnáct tisíc tun. "Při průměrné vzdálenosti padesát kilometrů a dvanácti tunách na kamion bude mýtné ročně stát patnáct milionů korun, což je zlomek miliardových obratů naší společnosti," řekla mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Jana Matoušková. Dodala, že mýtné proto nebude mít žádný vliv na cenu zboží v obchodech Tesco.
Podobně se vyjádřil i mluvčí sítě supermarketů Delvita Petr Uchytil. "Celková výše našich nákladů související se zavedením mýtného je na takové úrovni, že jí Delvita nebude jakkoli promítat do prodejních cen zboží," řekl Uchytil. Podle mluvčího Ahold Czech Republic Libora Kytýra mýtné zvýší náklady této maloobchodní společnosti na logistiku maximálně o deset procent. "Nebudeme to ale promítat do cen zboží pro naše zákazníky," uvedl Kytýr.
Zavedení mýtného podle mluvčího sdružení autodopravců Česmad Bohemia Martina Felixe zvedá skokově náklady v nákladní dopravě až o 25 procent. "Nárůst nemohou v žádném případě nést na svých bedrech dopravci, kteří už řadu let podnikají na hranici rentability. Je tedy nevyhnutelné, aby se mýto promítlo v plné míře do ceny dopravy," uvedl. Například přepravní firma DPD odhadla zvýšení nákladů na přepravu mezi svými překladišti na deset až 15 procent. Růst firma promítla do cen všech přeprav paušálně navýšením ceny o 0,27 Kč na kilogram přepravované zásilky.
Obchodní řetězce již delší dobu svádí cenovou válku o české zákazníky, z nichž většina si zatím nákupní místo vybírá hlavně podle úrovně cen. Z tuzemského trhu již kvůli tvrdé konkurenci odešly maloobchodní společnosti Julius Meinl, Carrefour či Edeka. Také Delvita hodlá své supermarkety v Česku prodat německé skupině REWE Group, která provozuje supermarkety Billa a diskontní prodejny Penny Market.