"Ostrahu dieselových agregátů mýtných bran zajišťuje renomovaná bezpečnostní služba," řekl LN mediální zástupce Kapsche Evžen Staněk s tím, že náklady na agenturu hradí Kapsch, který mýtný systém provozuje. Jméno firmy z bezpečnostních důvodů mluvčí odmítl uvést. To, že jde o agenturu Fenix, deníku potvrdil náměstek ministra dopravy Jiří Hodač.
Naftové agregáty představují náhradní řešení v napájení mýtných bran místo plánovaných elektrických přípojek. Podle dřívějších vyjádření Kapsche budou nejpozději do roku a půl odstraněny. Kapsch je k tomu navíc motivován tím, že náklady na provoz tohoto náhradního řešení jsou několikanásobně vyšší než by tomu bylo u elektrických přípojek.
Mýtné se od 1. ledna vybírá na téměř 1000 kilometrech dálnic a rychlostních silnic. Od zahájení provozu do středečního večera dopravci na mýtném zaplatili téměř 24 milionů korun. Povinnosti podléhají automobily o hmotnosti 12 a více tun.