"Byly splněny všechny podmínky vyplývající z transakční dokumentace, především souhlas Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a zaplacení za akcie i pohledávky," uvedl Pekárek.
Veřejné výběrové řízení na prodej aktiv ČKA v Aeru bylo vyhlášeno 24. listopadu 2005. Provést hloubkovou kontrolu v Aeru a předložit závaznou cenovou nabídku mohlo po splnění podmínek výběrového řízení osm investorů.
Nabídku obsahující nejvyšší cenu za pohledávky a akcie ve výši 2,91 miliardy Kč předložila společnost Oakfield. Tu následně vláda vyhlásila za vítěze veřejného výběrového řízení. Oakfield ustanovil kupujícím akcií a pohledávek společnost Tularosa, která je jeho stoprocentní dceřinou firmou.
Nabyvatel akcií bude muset mimo jiné zajistit podmínky pro poskytování pozáručního servisu letadel L-159 a L-139 provozovaných Armádou České republiky. Jeho povinností bude i maximálně usilovat o dodržení smluv se společnostmi Sikorsky, Aerospace IDC a Českou exportní bankou, dodala ČKA.
Aero vyrábí vojenská i civilní letadla. Zaměstnává asi 1600 lidí. Soukromé majitele už firma v minulosti měla. V roce 1998 schválila vláda kapitálový vstup konsorcia vedeného společností Boeing, které mělo přinést větší úspěch českého podniku v zahraničí. V roce 2004 se však vláda dohodla s Boeingem na jeho odchodu z Aera, protože nebyla s jeho působením spokojená. Za jeho podíl zaplatil stát symbolické dvě koruny.
Předloni Aero vykázalo ztrátu 1,38 miliardy korun; firma má záporné vlastní jmění téměř 6,5 miliardy.