Lambert radním také řekl, že ČT opět zvýší sumu peněz vydávanou na výrobu vlastních pořadů, a to o 300 milionů korun na 3,3 miliardy. Největší nárůst se týká nákladů na výrobu pořadů pro děti a mládež a poté na pořady dokumentární či vzdělávací.
S lednovým zvýšením poplatků současně klesl prostor pro vysílání reklamy v ČT na polovinu, na půl procenta z vysílacího času. To podle údajů ČT sníží příjmy z reklamy o zhruba 326 milionů korun oproti loňskému roku, tedy asi na 724 milionů; loni podle předpokladu ČT získala televize z vysílání reklamy 1,05 miliardy.
ČT v loňském roce hospodařila s vyrovnaným rozpočtem, který počítal s příjmy i výdaji 5,69 miliardy korun. Hlavním zdrojem příjmů ČT jsou koncesionářské poplatky, jejichž výše od ledna stoupla o dvacetikorunu na 120 korun měsíčně. Zatímco loni tak podle předpokladu ČT získala veřejnoprávní televize z poplatků 4,07 miliardy, letos to bude zřejmě podle návrhu rozpočtu bez deseti milionů pět miliard.
V příštím roce stoupnou poplatky na 135 korun měsíčně, zároveň až na výjimky zmizí z vysílání ČT reklama.
Česká televize hospodaří od roku 2004 s vyrovnaným rozpočtem, předtím byla čtyři roky ve ztrátě dosahující až stomilionových částek. Také pro další léta ČT plánuje podle svého výhledu do roku 2010 hospodaření s vyrovnaným rozpočtem.