Více než 90 procent dopravních firem přitom považuje za problém nové řidiče na trhu sehnat. "Jsou firmy, kterým auta stojí na dvoře a nemá je kdo řídit," dodal Pikous.
Mezi důvody, proč řidiči chybí, patří profesionalizace armády, která dosud řidiče v rámci základní vojenské služby na trh dodávala. Zároveň neexistuje systém výuky učňů a po vstupu do EU část kvalitních řidičů odešla za prací do zahraničí.
Ke zlepšení pohledu na profesi řidiče kamionů a zvýšení bezpečnosti na silnicích má pomoci třetí ročník soutěže o Mladého evropského řidiče kamionu 2007, kterou letos vyhlásil výrobce nákladních aut Scania v 38 zemích Evropy i dalších kontinentů. Soutěže se mohou zúčastnit řidiči do 35 let, kteří se utkají v teoretických i praktických disciplínách souvisejících s řízením vozidla, bezpečnosti na silnicích, defenzivní jízdou a dopravními předpisy. Vítěz evropského finále v září odjede novým tahačem Scania řady R.
Podle ředitele služby dopravní policie Zdeňka Bambase počet nehod i usmrcených na českých silnicích v posledních třech letech klesá. Počet usmrcených byl v loňském roce o 171 osob nižší než v roce 2005. Policie loni šetřila celkem 187.965 nehod, což bylo o 11.297 případů méně než v předchozím roce. Loni policie evidovala 3990 těžce zraněných a 24.231 lehce zraněných osob. Proti klesajícímu trendu jdou podle Bambase jen nehody nákladních aut. Jejich počet loni o tři procenta vzrostl. U autobusů byl nárůst o téměř osm procent.