Podle MfD byly DB například jedním ze zájemců o koupi mladoboleslavské společnosti Transcentrum Bus. Její čeští majitelé si ale nakonec vybrali britskou Arrivu. Společnost měla podle Fuhrmanna zájem také o výběrové řízení na autobusovou dopravu v Ústeckém kraji, ale podobně jako další dopravci se do něj kvůli nevhodně nastaveným podmínkám nepřihlásila. "Český trh s veřejnou dopravou je zajímavý pro jakoukoliv velkou firmu v oboru, což ukazuje zájem našich konkurentů," cituje MfD Fuhrmanna.
Dráhy v Česku působí přes firmu Šumava Bus. Ta však provozuje linky jen v okolí Železné Rudy. To, s kterými dalšími dopravci DB jednají, nechtěl jejich mluvčí podle deníku specifikovat.
Podíly na trhu regionálních autobusových linek začínají směřovat čím dál více do rukou zahraničních firem. Například francouzská Veolia Transport dál rozšiřuje své podnikání a kupuje Dopravní podnik Teplice.
Posilování zahraničních dopravců bude pokračovat i nadále. Nahrává tomu i to, že řada bývalých privatizovaných ČSAD je na prodej. Někteří porevoluční majitelé jsou v důchodovém věku a jejich příbuzní nemají o převzetí podniku zájem. Navíc řada podniků je dlouhodobě ve ztrátě nebo má jen velmi malé zisky, píše Mladá fronta Dnes.