Jméno CK ale SOS zatím tají. "Půjde o cestovní kancelář, na kterou dostáváme i množství stížností kvůli jejich službám," cituje MfD Přikrylovou.
SOS už loni v létě cestovní kanceláře kritizovalo za to, že účtují klientům k základní ceně zájezdů další poplatky, ale ve svých nabídkách uvádějí pouze základní cenu. Podle SOS a Ekologického právního servisu (EPS) je takový postup protiprávní. Experti SOS proto vyzvali největší české cestovní kanceláře, aby poplatky zahrnuly do cen podobně, jako to dělají v ostatních zemích EU.
SOS se domnívá, že cestovky porušují svým chováním obchodní zákoník a zákon o regulaci reklamy. Spotřebitelé již za podobné praktiky zažalovali i aerolinky SkyErope. Vadí jim rozdíl mezi inzerovanou cenou letenky bez poplatků a skutečnou a také to, že lidé musí platit kartou. Soud ještě nenařídil jednání, píše MfD.
Přikrylová podle deníku věří, že případný úspěch sdružení přiměje ostatní cestovky, aby přestaly zákazníky klamat cenou, a trh se zájezdy se dostane na úroveň Německa. Tam cestovní kanceláře uvádějí vždy plnou cenu zájezdu, píše MfD.
Podle ministerstva průmyslu a obchodu by měly kanceláře uvádět plné ceny nebo upozorňovat, o kolik poplatky konečnou cenu navýší. "Cena v reklamě by měla být uvedena tak, aby způsob uvedení nemohl vyvolat klamnou představu o ceně zájezdu, jehož se reklama týká," řekla MfD Kateřina Koubová z tiskového odboru MPO.