Test spočíval v tom, že pracovníci agentury v každém obchodě prověřili 30 položek označených slevou.
V regálech byly podle MfD někdy u zboží na cenovkách nižší sumy, než zákazník zaplatil u pokladny. V několika případech to bylo ovšem i obráceně, připouští. Rozdíly prý byly také mezi částkou uvedenou v letáku, kterou prodejce láká zákazníky na slevy, a skutečnou cenou v obchodě. Vyskytly se dokonce i případy, kdy byl výrobek v obchodě vystaven na dvou místech, pokaždé s jinou cenou, upozorňuje.
Nejvíce nesrovnalostí v cenách měl podle MfD brněnský hypermarket Tesco. Z 30 položek nesouhlasila cena u 13. V šesti případech u pokladny naúčtovali částku vyšší, než byla uvedena u zboží v regále. Dalších sedm cen se lišilo od částek uváděných v letáku. "Stávat by se to pochopitelně nemělo," reagovala na problém tisková mluvčí řetězce Jana Matoušková. Podle ní je to zřejmě chyba zaměstnanců. "Každý den byl měla probíhat kontrola cenovek. Vedoucí úseku zodpovídá za to, že regálové ceny odpovídají skutečným. Pokud to tak není, měl by okamžitě zjednat nápravu," řekla MfD.
Výsledky testu se bude na podnět MfD zabývat Česká obchodní inspekce. Za matoucí ceny může udělit až milionové pokuty, píše.