Kromě poplatku za služby ve výši 89 milionů měsíčně náleží Kapschi podle prvního dodatku ke smlouvě i zvýšená odměna podle procentuální úspěšnosti výběru. "Když tu úspěšnost nikdo neměří, tak jí nebudeme vědět a nemůžeme vyplácet žádné bonusy," řekl Hodač. "Je otázka, jestli se v tom náběhu o tom můžeme vůbec bavit," dodal.
Podle dodatku si během prvních tří měsíců provozu může Kapsch ponechat vše, co vybere nad 95 procent. Naopak doplatí vše, co nevybere do 85 procent úspěšnosti. "Dodatek je v určité rovině, jestli platí nebo neplatí, nevím," řekl Hodač. Odměnu však firmě zajišťovala i původní smlouva, a to ve výši 50 procent z vybraných prostředků nad 95 procent.
S přístupem ministerstva Kapsch nesouhlasí. "Kontrola výběru mýta nezávislým auditorem je podle platné smlouvy věcí ministerstva dopravy jako zadavatele," řekl mediální zástupce Kapsche David Šimoník. Za leden tak firma podle Šimoníka hodlá prokazovat nároky na odměnu na základě vlastních měření.
Na výběr mýtného měl dohlížet nezávislý auditor od 1. ledna 2007. Ředitelství silnic a dálnic však zrušilo na podnět ministerstva dopravy výběrové řízení a jako dočasného kontrolora zvolilo firmu Logica CMG. Proti původním plánům se však nepodařilo spustit kontrolní systém ani od 15. ledna; podle dnešního sdělení ministerstva to bude na přelomu ledna a února. Nový tendr má být vypsán do konce ledna.