"Pokud se ukáže, že ten pilotní projekt je životaschopný, mohlo by to zkrátit termíny výstavby dálnice D3," sdělil ČTK Ondřej Jaško z MD. Podle současných odhadů by celá dálnice mohla být hotova v roce 2020. "Od uplatnění projektu PPP si slibuji výraznější posun ve výstavbě D3," doufá také jihočeský hejtman Jan Zahradník. V počtu kilometrů dálnic a rychlostních silnic je Jihočeský kraj nejzaostalejší, přitom kapacita hlavních tahů na jih přestává stačit.
Tendr na přípravu projektu výstavby úseku Tábor - Bošilec vyhrálo konsorcium firem pod vedením společnosti Mott MacDonald. Tato firma je současně projektovým manažerem. Investor zatím není znám, MD ho vybere na základě doporučení projektanta. Na přípravu projektu bude také dohlížet nově složený tým zástupců MD, Státního fondu dopravní infrastruktury, Jihočeského kraje a Ředitelství silnic a dálnic.
Výstavba dálnice D3 z Prahy přes České Budějovice do Rakouska se trvale potýká s nedostatkem peněz. Hotovo je zatím devět kilometrů u Tábora a většina trasy je pouze ve fázi příprav. Ministerstvo dopravy proto uvažovalo o možnostech financování za účasti soukromého investora již delší dobu.
V případě projektů PPP investor dodá celou stavbu takříkajíc na klíč a za to má po určitou dobu právo vybírat poplatky od uživatelů dálnice. O financování dálnic tímto způsobem se již ministerstvo dopravy před lety pokoušelo v případě moravské dálnice D47. Smlouvu s investorem však nakonec zrušilo. V projektech PPP se staví například byty v Praze, kdy obec dodá pozemek a na oplátku dostane od investora určitý počet nových bytů.