Německá spotřebitelská důvěra v únoru na 12měs dně -GfK

25.01.2007 | , Reuters
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Německá spotřebitelská morálka příští měsíc klesne nejníž za 12 měsíců s tím, jak lednové zvýšení DPH o tři procentní body nahlodává důvěru a...

...činí spotřebitele obezřetnějšími, uvedl ve čtvrtek institut pro průzkum trhu GfK.

Do budoucna orientovaný ukazatel norimberské GfK, založený na průzkumu mezi 2000 Němci, za únor klesl na 4,8 bodu ze sestupně revidovaných 8,5 bodu za leden.

Ukazatel se tak dostal na nejnižší úroveň od února 2006 a nedosáhl na odhad ekonomů oslovených Reuters, kteří čekali výsledek 8,5 bodu.

Za leden institut původně uváděl 8,7 bodu.

Německá vláda od 1.ledna zvýšila daň z přidané hodnoty (DPH) na 19 procent ze 16 procent.

((Přeložil: Robert Müller; Editoval: Dušan Bučánek; prague.newsroom@reuters.com, Reuters Messaging: robert.muller.reuters.com@reuters.net, +420-2-2419-0477))

[BERLÍN/Reuters/Finance.cz]

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK