I na dalších místech žebříčku jsou většinou úseky nejstarší české dálnice. Druhým nejúspěšnějším ve vybírání peněz je úsek mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, kde se dosud na mýtném vybralo zhruba 7,4 milionu korun, mírně více opět ve směru do Prahy. Následuje jihomoravský desetikilometrový úsek Devět Křížů - Ostrovačice ve směru do Prahy.
Neznamená to však, že by nejvýnosnější úseky byly automaticky těmi s nejvyšší hustotou kamionové dopravy. "Finanční výnosnost ovlivňují dva faktory, zatíženost úseku a jeho délka," vysvětlil mediální zástupce Kapsche David Šimoník. Délka jednotlivých úseků je dána především vzdáleností dálničních výjezdů, dodal. Není tedy náhoda, že nejvýnosnější úsek je i jeden z nejdelších.
Teprve na šestém místě je západočeská dálnice D5 z Mýta do Rokycan směrem z Prahy, kde se na 12 kilometrech vybralo téměř 3,1 milionu korun. Více než tři miliony zaplatili dopravci ještě mezi Ostrovačicemi a Devíti Kříži při cestě do Brna.
Dálnice D1 žebříček 330 zpoplatněných úseků také uzavírá. Pouhých 50.000 se vybralo na dvou kilometrech mezi Mořicemi a Kojetínem; oba směry se dělí o výsledek zhruba rovným dílem.
O hustotě provozu vypovídá spíše než finance počet mýtných transakcí. Těch bylo nejvíce zaznamenáno na pražském okruhu R1 mezi Ořechem a Třebonicemi. Za téměř 92.000 transakcí zaplatili řidiči jen 1,16 milionu korun, protože jde pouze o tříkilometrový úsek. Podobně jsou na tom i další krátké úseky kolem pražské i brněnské aglomerace.
Mýtné se v České republice platí od 1. ledna na necelých tisíci kilometrech dálnic a rychlostních silnic, povinnost se zatím týká pouze vozů o hmotnosti 12 tun a více. Do čtvrtka 25. ledna se na mýtném vybralo přes 335 milionů korun, generální ředitel Kapsche Karel Feix odhaduje výnosnost za celý rok na 5,3 miliardy.