Měsíční zpoždění může přinést problémy. Právě od čísel, která zjistí nezávislý auditor, se totiž odvíjí výše odměny pro firmu Kapsch. Pokud úspěšnost výběru mýtného přesáhne 95 procent, bere Kapsch celou částku vybranou nad tuto hranici. Naopak doplatí vše, co nevybere do 85 procent.
Jediná čísla, která jsou za leden k dispozici, pocházejí od Kapsche. Úspěšnost podle těchto údajů přesahuje 98 procent. Podle slov ředitele Kapsche Karla Feixe bude firma po státu odměnu žádat právě na základě vlastních měření.
Čísla Kapsche však zpochybňuje náměstek ministra dopravy Jiří Hodač. "Dílo, které má šest a půl tisíce vad a nedodělků, asi pravděpodobně takto hodně úspěšné být nemůže," řekl. Podle něj bude ministerstvo žádat o konzultaci odborníky z ČVUT, aby porovnali výsledky Kapsche se stavem systému. "Podle těchto expertních analýz budeme pokračovat dál," řekl Hodač.
V prosinci Ředitelství silnic a dálnic na popud ministerstva dopravy zrušilo výběrové řízení na nezávislého auditora; tím nastal měsíční skluz. Jako dočasné řešení zvolilo firmu Logica CMG do doby, než bude znám vítěz nového tendru. Ten by měl být podle dřívějšího vyjádření Hodače vypsán do konce ledna; zda se tak již stalo, však náměstek dnes neřekl.
Nezávislá znalecká firma bude například podle videozáznamu porovnávat počet vozidel, která projela pod mýtnou bránou, s příjmy, které do systému přitekly. Zjistí také, kolik vozidel se placení mýtného zcela vyhnulo.