Německý Schlecker se stal majitelem sítě českých drogerií Droxi

31.01.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 31. ledna (ČTK) - Německý drogistický řetězec Schlecker se v závěru ledna stal stoprocentním majitelem firmy Droxi, která v Česku provozuje síť zhruba 130 drogistických prodejen. Transakci na začátku letošního roku schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Částka, za kterou Schlecker společnost Droxi koupil, nebyla zveřejněna. ČTK informaci získala na internetových stránkách ministerstva spravedlnosti.

Změna vlastníka firmy Droxi byla zapsána do obchodního rejstříku v závěru minulého týdne. Společnost Droxi, jejíž základní kapitál je 210,227 milionu korun, v tuzemsku sdružuje přibližně 130 obchodů a dosud patřila do skupiny Meinl. Ta už předloni prodala kvůli ztrátovosti své české supermarkety Julius Meinl nizozemskému Aholdu, provozovateli prodejen Albert a Hypernova. Firma Droxi předloni vykázala zisk téměř 60 milionů při tržbách 1,6 miliardy korun.

Společnost Schlecker měla loni v Česku 19 prodejen, v Německu je to ale největší drogistický řetězec, který má přes 10.000 diskontních obchodů. Ve 13 evropských zemích včetně Německa Schlecker provozuje přibližně 14.000 drogerií.

Schlecker zřejmě plánuje v Česku další expanzi, protože pomocí inzerátů zveřejněných na svých českých internetových stránkách hledá zaměstnance a nové obchodní prostory ve městech nad 5000 obyvatel. Schlecker má zájem o prodejny na peších zónách, hlavních obchodních třídách, v obchodních centrech a centrech měst. Nové prostory pro drogistické prodejny již delší dobu v Česku sháněla také společnost Droxi.

V lednu se odehrála i druhá velká fúze na tuzemském drogistickém trhu. Česká společnost p.k. Solvent, která provozuje největší drogistický řetězec Teta, koupila předního tuzemského distributora drogistického zboží Mistr Distribuce. Ten spolupracuje s několika desítkami nezávislých prodejen TOP drogerie a byl dceřinou společností kladenské logistické firmy ESA. Také tuto transakci na začátku roku schválil antimonopolní úřad.

Mistr distribuce má základní kapitál 9,1 milionu korun. Částka, za kterou společnost p.k. Solvent stoprocentní podíl v této distribuční firmě získala, rovněž nebyla zveřejněna. "Tuto akvizici činíme proto, aby síť Teta drogerie mohla být ještě užitečnější a atraktivnější hlavně pro konečného zákazníka," řekl loni v prosinci ČTK jednatel p.k. Solvent Martin Moravec, podle kterého tak zákazníci budou mít v oblasti drogistického zboží kromě nadnárodních řetězců i českou alternativu.

Síť specializovaných obchodů Teta měla na konci roku 2005 v Česku 516 prodejen a její předloňský obrat činil 3,6 miliardy korun. Loni počet drogerií zařazených do řetězce Teta vzrostl na více než 560 a podle dřívějších informací majitelů by se měl díky fúzi s firmou Mistr Distribuce ještě zvýšit.

ÚOHS už dříve uvedl, že tržní podíl spojených firem nebude pro český trh znamenat hrozbu. Drogistické zboží dnes prodávají také obchodní řetězce a v omezené míře i lékárny. Firmy mají navíc konkurenty i mezi ostatními sítěmi drogerií.

Například společnost Rossmann měla předloni v ČR 95 drogerií. Tržby firmy Rossmann za prodej zboží v roce 2005 vzrostly z 1,5 miliardy korun v roce 2004 na takřka 1,7 miliardy korun. Dařilo se i firmě dm-drogerie markt. V uplynulém hospodářském roce, který skončil loni v září, společnost zvýšila obrat meziročně o 23 procent na bezmála 2,5 miliardy korun. Dm-drogerie markt loni v ČR provozovala 116 obchodů.

Obliba specializovaných drogerií v Česku roste. Podle průzkumu Incoma Research a GfK Praha samoobslužné specializované drogerii dává při nákupu drogistického zboží a kosmetiky přednost již 35 procent českých spotřebitelů. S malým odstupem následují hypermarkety s 31 procenty, na dalších místech je malá samoobsluha se 12 procenty, diskontní prodejna s osmi procenty a supermarket se sedmi procenty.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK