"Je pro nás zklamáním, že výbor, který byl zvolen, aby hájil zájmy všech věřitelů Delty, ignoruje svěřené závazky vůči těmto věřitelům," řekl šéf US Airways Doug Parker. Nabídka jeho firmy prý znamená lepší volbu pro všechny věřitele Delty.
"Lidé z Delty využili bankrotového režimu správným způsobem, a přeměnili tak podnikatelský plán firmy. Teď se zaměříme na práci, která je před námi, abychom se na jaře vymanili z bankrotového režimu jako silný, zdravý a zvučný konkurent na globálním trhu," podotkl generální ředitel Delty Gerald Grinstein.
Výbor takzvaných nezajištěných věřitelů Delty krátce předtím oznámil, že podrobně posuzoval oba konkurenční návrhy. Tedy plán US Airways i plán Delty. Delta stále funguje v režimu bankrotové ochrany a stanovisko výboru je pro ni tedy klíčové. Bankrotový režim by Delta mohla opustit do poloviny letošního roku.
Zástupci Delty jsou přesvědčeni, že pokud se podnik vymaní z bankrotového režimu jako samostatný subjekt, má šanci, že se jeho hodnota bude pohybovat od 9,4 miliardy do 12 miliard dolarů. Management opakovaně prohlašoval, že je v zájmu podniku, aby zůstal samostatný a nepřistoupil na nabídku, kterou mu předložila US Airways.
"Věřitelský výbor k tomuto rozhodnutí došel po rozsáhlých jednáních, která v posledních dvou měsících absolvoval se zástupci Delty i US Airways. Opíral se také o doporučení právních a finančních poradců, stejně jako zástupců odvětví," píše se ve sdělení výboru. Vedle ceny se prý posuzovaly i další faktory, včetně rizika, které představuje nabídka US Airways.
Analytici podotýkají, že problémem by mohly být spíš otázky regulace než hodnota peněz, které jsou v sázce. Pokud by totiž Delta kývla na nabídku US Airways, úřady by patrně začaly zkoumat, do jaké míry se lety obou dopravců překrývají. To by v nejlepším případě mohlo ohrozit plány Delty, která chce bankrotový režim opustit co nejdříve.