"Systém vykazuje nedostatky. Nedostatky mohou způsobit i to, že je přerušena komunikace mezi naším vozidlem a mezi centrem," řekl Nově mluvčí Generálního ředitelství cel Jiří Barták. "Pro nás to byla, řekněme, nová informace, takže my jsme ve spojení a samozřejmě to budeme řešit," reagoval Řebíček.
Celníci se například o kamionu, který nezaplatil mýtné a natočily ho kamery na mýtné bráně, dozvídají z centrály Kapsche i s dvouhodinovým zpožděním. Pracovníci Kapsche jim prý doporučují, aby počítače každé dvě hodiny vypínali a zapínali, protože systém je údajně zahlcen.
Podle Kapsche nejsou problémy vážné. "Mýtný systém je v provozu teprve čtyři týdny, takže se může ojediněle vyskytnout tu a tam nějaký problém," řekl Nově mluvčí Kapsche David Šimoník.
Podle Novy také některé brány zřejmě nefungují. Jeden a ten samý kamion na trase z Plzně do Prahy zaplatil jednou mýto 400 korun a po 14 dnech pouze 77 korun. Celkem 14 mýtných bran ho nezaznamenalo. Kapsch to ale odmítá. "To bych vyloučil, tam to bude spíš nějaké upozornění," řekl Šimoník.
Na výběr mýtného dohlíží nezávislý auditor, kterým je společnost Logica CMG. Od čísel, která zjistí, se odvíjí odměna pro firmu Kapsch. Za měsíc leden bude ministerstvo dopravy chtít po firmě, aby úspěšnost výběru mýtného doložila jasnými důkazy, uvedla Nova.