"Dáváme návrh, který je hybridní s převažujícími prvky satelitní technologie," řekl dnes Feix. Firma vypracovala návrh společně s expertním týmem z ČVUT, jehož dobrozdání je směrodatné pro ministerstvo dopravy. To také hodlá požádat o vyjádření Úřad na ochranu hospodářské soutěže, který má říci, zda nový systém není v rozporu se zadávacími podmínkami tendru o mýtné.
"Věřím, že termín 1. ledna 2008 je stále realizovatelný," odhaduje Feix datum, kdy začnou kamiony platit i na silnicích prvních tříd. Dosud dopravci platí pouze za použití dálnic a rychlostních silnic, kde je využit mikrovlnný systém s mýtnými branami.
Právě výstavba mýtných bran znamenala při uvádění systému do provozu největší komplikaci, neboť se nepodařilo včas sehnat všechna potřebná povolení. Většinu mýtných bran tak dnes pohánějí naftové agregáty.
Mimo jiné i proto požádalo MD firmu o vypracování nového řešení pro druhou etapu na základě satelitní technologie. Ta není tak náročná na infrastrukturu. Celková cena zakázky na elektronické mýtné, tedy 22 miliard za obě etapy a desetileté služby, se podle Feixe s novou technologií výrazně nezmění.
"Jsou menší náklady na infrastrukturu jako takovou, na druhou stranu tam podstatným způsobem mohou vzrůst náklady na GPRS nebo GSM spojení, které se používá pro přenos informací," řekl již dříve ČTK.