Aerolinie se dostaly do problémů poté, co jejich většinový vlastník Austrian Airlines (AUA) požádal Slovensko o splacení starých dluhů SA ve výši 170 milionů slovenských korun (137,5 milionu Kč). Slovenská vláda však o zaplacení sumy nerozhodla a rakouská firma se tak přestala podílet na jejich financování. Zároveň AUA sebrala Slovenským aeroliniím dvě ze tří letadel, o třetí podle Etrendu.sk SA připravila leasingová společnost, protože AUA za něj stáhla depozit. Rakouské aerolinie ještě v roce 2004 zachraňovaly SA před krachem.
"Našim záměrem je poslat firmu co nejdříve do konkurzu. Nejprve však musíme dát dohromady všechny zákonem požadované dokumenty," uvedla pro Etrend.sk ředitelka, podle které už SA nemají pozitivní prognózu do budoucnosti. Vedení už o úmyslu vyhlásit konkurz informovalo i zaměstnance, napsal portál.
Portál též uvedl, že některé cestovní kanceláře nyní budou mít problémy se zabezpečením letenek pro své klienty v letní sezoně, protože s SA už uzavřely smlouvu o charterových letech. Patří mezi ně například kancelář Satur, napsal Etrend.sk. Naopak další letecké společnosti budou mít v létě většinu letadle plných.
Slovenské aerolinie před odebráním letadel nabízely pravidelné lety do Bruselu a Moskvy. Na slovenském trhu konkurovaly SA mimo jiné nízkonákladoví přepravci SkyEurope či Ryanair.