Ředitelství se nepodaří podle něj v roce 2010 zprovoznit úseky mezi Říkovicemi, Přerovem a Lipníkem nad Bečvou. "Úsek Přerov - Lipník by měl být hotový v roce 2011. U úseku Říkovice - Přerov existuje jen hrubý odhad, který hovoří o zahájení stavby v roce 2010 a dokončení v roce 2013," uvedl Hoření.
Doplnil, že zpoždění vyplynula mimo jiné z protestů ekologických aktivistů. Odvolali se proti územnímu rozhodnutí v případě úseku Říkovice - Přerov. "Nyní se už věc posunula tak, že se může začít s výkupem pozemků a vyřizování stavebních povolení. Termín zahájení stavby v roce 2010 proto může být nadhodnocený. Uvádíme ho ale proto, že po zkušenostech z minulosti lze očekávat další aktivity ekologických sdružení," doplnil mluvčí ŘSD.
Ostatní dálniční úseky nového tahu D1 by měly být v roce 2010 hotové. "Optimističtí jsme i u klíčového úseku do Hulína, kde bude mimoúrovňová křižovatka s rychlostní silnicí R49, která povede do Zlína," uvedl Hoření.
Zpráva o posunu termínů dokončení dálničních úseků netěší přerovskou radnici. "Slyším o tom poprvé. Samozřejmě by to byla špatná zpráva, protože dálnice D1 je pro nás prioritou," řekl ČTK primátor Přerova Jiří Lajtoch.
Doplnil, že na téma stavba dálnice D1 se uskuteční tento týden už dříve naplánovaná schůzka starostů okolních měst a obcí. Zástupci samospráv na ní sepíší deklaraci, ve které požádají, aby stavba pokračovala podle původního harmonogramu. "Totéž budu žádat i po představitelích ŘSD, se kterými se setkám v polovině února," uvedl Lajtoch.
Ředitelství silnic a dálnic prodlouží dálnici D1 až k polským hranicím. Po dokončení výstavby bude mít nejstarší česká dálnice z Prahy přes Brno a Ostravu po polské hranice 377 kilometrů.