Mýtné se od 1. ledna vybírá zhruba na tisíci kilometrech dálnic a rychlostních silnic; povinnost se zatím vztahuje na vozy o hmotnosti 12 tun a více.
Státní fond dopravní infrastruktury, na jehož účet všechny výnosy z mýtného putují, plánuje ve svém rozpočtu na rok 2007 čistý příjem z mýtného 2,8 miliardy korun. Aby se předpoklad fondu splnil, musel by být celkový výnos systému asi 4,8 miliardy korun, neboť zhruba dvě miliardy je nutné zaplatit firmě Kapsch za služby a vybudování systému. Ředitel Kapsche Karel Feix odhaduje celoroční výnos z mýtného na 5,4 miliardy.
Finanční výnosy pro stát vyvažují dopravci na druhé straně zdražením svých služeb. Podle dostupných údajů zvýšili nákladní dopravci ceny o 15 až 30 procent, a rostly také ceny autobusových jízdenek.
Systém elektronického mýtného se zatím potýká i s některými technickými nedostatky; kvůli potížím s programovým vybavením počítačů vázla komunikace mezi celníky a centrálou Kapsche.
Potíže zřejmě nastanou i při dohadování mezi Kapschem a státem o výši odměny pro firmu za výběr mýtného za leden. Na mýtné totiž téměř celý měsíc nedohlížel nezávislý auditor, takže stát nemá k dispozici data, na jejichž základě by odměnu vyplatil. Kapsch však hodlá odměnu požadovat podle vlastních měření a odvolává se na smlouvu, podle které je stát povinen kontrolu zajistit.
Podle údajů Kapsche se daří mýtné vybírat od více než 98 procent všech povinných vozů. Smlouva mezi státem a firmou říká, že vše, co Kapsch vybere nad 95 procent, mu připadne jako odměna. Ministerstvo hodlá konzultovat výsledky měření firmy s odborníky z ČVUT.
Budování systému a jeho uvedení do provozu provázely problémy. Veřejnou soutěž vyhrál Kapsch, jehož nabídka byla cenově až na třetím místě. Neúspěšní účastníci tendru se několikrát odvolali k antimonopolnímu úřadu, podali stížnosti k českým soudům i Evropské komisi, což způsobilo časový skluz při výstavbě.
Firmě se například nepodařilo vyřídit všechna nutná povolení ke stavbě elektrických přípojek, takže většinu mýtných bran pohánějí naftové agregáty. Mimo jiné proto se pro zpoplatnění silnic prvních tříd nyní počítá s hybridním systémem, který využívá satelit a není tak náročný na infrastrukturu. Dopravci by na silnicích prvních tříd měli začít platit od ledna 2008.
Cena zakázky za obě etapy včetně služeb na deset let je 22 miliard korun.