V současné době podle Šafary běží stavební řízení. Pokud se podaří zahájit stavbu letos v létě, mělo by celé dílo být hotovo v roce 2011. Soutěž na dodavatele stavby v lednu vyhrálo konsorcium stavebních firem Skanska a OHL ŽS. Skanska bude mít na zakázce podíl 52 procent.
Kanál o délce více než tři kilometry splavní Labe z Chvaletic až do Pardubic. Labská vodní cesta z Hamburku by se tak prodloužila na téměř 870 kilometrů. Dále má vzniknout nová plavební komora s vraty či nová přemostění. Stavbu financuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Náměstek hejtmana Pardubického kraje Ivo Toman, který má na starosti dopravu, již dříve ČTK řekl, že splavnění Labe do Pardubic je pro kraj prioritou. Kraj má již připravený projekt na vybudování veřejného logistického centra, které by v Pardubicích propojilo různé druhy dopravy.
Další labský projekt, který počítá s výstavbou plavebního stupně u Děčína, je podle Šafary ve stádiu zpracování dokumentace. Hodnota projektu, který zahrnuje vybudování jezu s plavební komorou o délce 200 a šířce 24 metrů a malé vodní elektrárny s průměrným ročním výkonem 60 GWh, je 5,1 miliardy korun. Proti výstavbě jezu protestují ekologické iniciativy, podle nichž podobné stavby nevratně změní okolní ekosystém.