Za růstem podle odborníků stojí výrazné slevy prodejců na začátku roku, které mnohdy přesahují 100.000 Kč. Vliv ale mohl mít i větší počet volných dnů na konci minulého roku, který se projevil v odkladu registrací na začátek ledna. Podle ředitele Sdružení automobilového průmyslu Antonína Šípka byl lednový prodej nových vozů nejvyšší od roku 2004.
I přes výrazný nárůst počet nových vozů zaostával za dovozem ojetých aut. V lednu do registru přibylo 16.385 ojetých vozů obou kategorií a tvořily tak 55 procent všech vozů v tuzemsku uváděných do provozu. Dovoz ojetin meziročně stoupl o 78 procent.
Nejprodávanější značkou mezi novými osobními vozy byla Škoda Auto s odbytem 3627 aut, což představuje meziroční nárůst o 10,7 procenta a tržní podíl 40 procent. Následuje Renault s prodejem 592 vozů a Volkswagen, který prodal 551 aut. Na čtvrté příčce skončil Peugeot (518) a pětici uzavírá Citroen (428).
V kategorii lehkých užitkových aut, do které firmy stále přehlašují i část upravených osobních vozů kvůli odpočtu DPH, si rovněž nejlépe vedla Škoda, která prodala 899 vozů. Druhý skončil Volkswagen s prodejem 535 aut a následoval Ford, který prodal o 39 vozů méně.
Prodej nákladních vozů klesl o procento na 662 aut, odbyt autobusů se snížil o čtvrtinu na 28 vozidel. Prodej motocyklů se zvýšil o 43 procent na 739 strojů.