"Je to jisté na 99 procent," řekl MfD předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev Zdeněk Juračka. Tradiční jména jako Jednota nebo Konzum neobstála. "Hledali jsme jednotící značku a Coop používají všechna naše družstva," dodal. Ve světě je to obvyklé jméno pro družstevní prodejny podle anglického "cooperative".
"V současné době družstva zjišťují svou pozici na trhu, od které se bude odvíjet další strategie. Ta by měla být hotova v září," řekl HN Miroslav Kajňák, který má ve svazu projekt na starosti. Podle Juračky jde o to, aby třeba zákazník v Coopu u Jindřichova Hradce našel stejnou prodejnu s podobnými cenami a sortimentem jako v Kroměříži. Spojením do jednotné sítě pak prodejny dosáhnou i nižších cen, řekl MfD Juračka.
Celkový obrat všech družstevních prodejen dosáhl vloni 26,2 miliardy korun. Ve spojení má 3074 prodejen 65 spotřebních družstev sílu jako skupina Rewe, pětka na trhu, která provozuje Billy a Penny Markety.
Podle reklamního experta Jiřího Mikeše družstva neměla na výběr. "Trvalo jim to až moc dlouho, vždyť mají proti sobě giganty jako Tesco a další. Teď můžou mít jednotnou propagaci a uspoří. Jednotni stojíme a rozděleni padáme," cituje MfD Mikeše.